Loading...

We moeten eens koffie drinken

We moeten eens koffie drinken
‘De creatieve industrie’. Het is een industriële mindset, een containerterm, een vorm van erkenning. Het is ook een bezuinigingsmaatregel, of zelfs een schaamlap, een muur van retoriek om het nog iets te laten lijken. Sommige ondernemers voelen zich thuis bij het idee van een creatieve industrie, anderen houden zich er zo weinig mogelijk mee bezig en weer anderen kunnen zich totaal niet vinden in de combinatie van de woorden ‘creativiteit’ en ‘industrie’.

Niemand weet wat de term ‘creatieve industrie’ precies inhoudt, toch hebben duizenden ondernemers, professionals, wetenschappers en beleidsmakers er in hun dagelijkse werk mee te maken. Zelden vragen we ons af: hoe kijken zij tegen dit begrip aan? Wat betekent ondernemen in deze industrie? Hoe definiëren zij de term? Welke rol heeft de creatieve industrie in onze samenleving? En wat drijft hen om hierin actief te zijn?

We moeten eens koffie drinken is een verzameling verhalen van ondernemers en wetenschappers. Zij delen hun kijk op een maatschappelijke ontwikkeling waar ze, of ze dat willen of niet, onderdeel van zijn. Daarnaast plaatsen zij de creatieve industrie in een breder perspectief. De auteurs nemen je mee in hun verwondering over de opkomst van het creatief ondernemerschap en de groeiende aandacht voor deze industrie.

Voor het papier is gekozen voor duurzaam papier dat gemaakt is van vezels van tomatenplanten, daarvoor wordt samengewerkt met Schut Papier uit Heelsum. Door een onderzoekende samenwerking tussen kenniscentra, telers en een papierfabriek, is het mogelijk om papier te maken met daarin restvezels van tomatenplanten. In plaats van het loof van de tomaten te gebruiken als brandstof of compost, wordt het eerst ingezet voor het maken van papier. Tevens worden van de sappen die uit het loof komen ook weer andere producten gemaakt.

Bestel het boek

Auteur

Prijs

Soort

Taal

Afmetingen

Gewicht

Aantal pagina’s
Koen van Vliet & Jozien Wijkhuijs

€ 32,50 (incl. btw)

Met illustraties, gemaakt van papier van tomatenvezels.

Nederlands

280 x 206 (hxb)

645,00 gram

160 pagina’s

Je kunt het boek op andere manieren bestellen:

Uitgeverij Eburon

Bol.com

Managementboek.com

Libris

– In de betere boekhandels

En in diverse andere winkels, waaronder:

512, Nijmegen

– Inconcept, Rotterdam

1 Comment

Leave a Reply